فستیوال‌های گرجستان

شناخت فرهنگ کشورها و آشنایی با آداب و رسوم ملی آن‌ها یکی از تجربه‌های شگفت‌انگیز محسوب می‌شود. برای آنان که شوق جهانگردی دارند، سفر به مناطق مختلف دنیا می‌تواند نقطه عطف مناسبی برای تحقق این امر می‌باشد. گرجستان، کشوری در شمال ایران در منطقه‌ی قفقاز است که دارای آداب‌ورسوم مختلف و گوناگونی است که شناخت آن خالی از لطف نیست. این کشور هرساله شاهد فستیوال‌ها و جشن‌های مختلفی است که هرساله هزاران نفر را از سرتاسر دنیا به این کشور می‌کشاند تا علاوه بر معرفی فرهنگ گرجی منجر به پیشرفت در حوزه‌ی صنعت گردشگری و توریست شود. در این مقاله به معرفی فستیوال‌های گرجستان  می‌پردازیم.

·        تبلیسوبا (Tbilisoba)

تولد رخدادی است که یک بار در سال رخ می‌دهد و سعی می‌شود در برگذاری آن با شکوه و به‌یادماندنی باشد. فستیوال تبلیسوبا که به مناسبت سالروز تولد شهر تفلیس در اواخر ماه اکتبر در این شهر برگذار می‌شود. این فستوال به طور منظم بیش‌از 30 سال است که برگذار می‌شود و مراسم‌های مختلفی در آن برگذار می‌شود. از جمله‌ی این مراسم‌ها می‌توان به کنسرت، آتش‌بازی، سرو میوه و شیرینی و نوشیدنی‌های مختلف و همچنین سرو برخی از غذاهای گرجی اشاره کرد. از ویژگی‌های جالب این فستیوال له کردن انگور است که جلوه‌ی شادی را به‌ویژه برای جوانان ایجاد کرده است. بهترین زمان برای گرفتن و رزرو کردن تور تفلیس در زمان برگذاری این فستیوال است.

·        فستیوال پنیر (Cheese Festival)

اگر علاقه‌مند به خوردن پنیر با طعم‌های به‌یادماندنی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که فستیوال پنیر در گرجستان را از دست ندهید. این فستیوال سالانه در شهر متسختا برگذار می‌شود که جذابیت‌های تور گرجستان را دو چندان کرده است. در طی این فستیوال افراد حاضر در این مراسم انواع مختلف پنیر با طعم‌های مختلف را تست می‌کنند که برخی از این پنیرها باروغن زیتون و یا عسل طعم‌دار می‌شوند. در فستیوال پنیر وسایل آشپزی سنتی گرجی نیزمعرفی می‌شوند که جلوه‌ی خاصی را ایجاد کرده است.

·        جاز تفلیس (Tbilis Jazz Festival)

فستیوال جاز تفلیس یکی از فستیوال‌های بزرگ در دو شهر تفلیس و باتومی به‌شمار می‌آید که در آن موسیقی‌دانان و نوازندگان مشهور دنیا در آن حضور پیدا می‌کنند. این فستیوال قرار هرساله در اواخر ماه اکتبر تا اوایل ماه نوامبر برگذار می‌شود و شرکت‌کنندگان در آن لحظات شادی را سپری می‌کنند. این فستیوال با هدف حمایت و ترویج موسیقی گرجی به جهانیان برگذار می‌شود. تور باتومی و تفلیس به دلیل برگذاری این‌نوع جشنواره‌ها رونق زیادی گرفته است.

·        باتومبا (Batumoba)

فستیوال باتومبا روز شهر باتومی است که در کنار دریای سیاه برگذار می‌شود. در این فستیوال کنسرت‌‌های موسیقی همراه با رقص و آوازهای مختلف می‌باشد که به طور معمول به مدت 2 روز به طول می‌انجامد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.