سفر زمینی به هند

مسافرها به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته‌ی اول گروهی هستند که راحت‌ترین و سریع‌ترین مسیر را برای رسیدن به مقصدشان انتخاب می‌کنند. دسته‌ی دوم هم افرادی هستند که اعتقاد دارند نصف لذت سفر در مسیر رسیدن به مقصد نهفته شده است و طولانی بودن مسیر برای آن‌ها آزاردهنده نیست. یعنی اگر سر دوراهی بلیت هواپیما و سفر زمینی قرار بگیرند، قطعاً گزینه‌ی دوم را انتخاب می‌کنند. هندوستان کشوری است که هم به ایران نزدیک است و هم پر است از جاذبه‌های دیدنی رنگارنگ. بسیاری از گردشگران برای سفر زمینی به هند برنامه‌ریزی می‎‌‌کنند.

ممکن است این مسئله برای شما تعجب‌آور باشد یا حتی حس کنید سفر زمینی به هند، عملی خطرناک و غیرمنطقی است. نمی‌توان از کلمه‌ی خطرناک برای این نوع سفر سفر استفاده کرد. در واقع سفر به هند آن هم به صورت زمینی، سفری هیجان‌انگیز، پر از ماجراجویی و چالش‌هایی است که ممکن است هرگز با آن‌ها روبه‌رو نشده باشید.

نکته‌ی جالب این‌جاست که گروهی از گردشگران این مسیر را خطرناک می‌شمارند و هرگز حاضر نیستند آن را تجربه کنند؛ اما در مقابل گروهی دیگر برای تجربه‌ی سفر با دوچرخه به هند علاقه نشان می‌دهند.

سراغ تاریخ اگر برویم سفر زمینی به هند پیشینه‌ی چندین ساله دارد! سالیان سال پیش، جاده‌ای به نام هیپی ساخته شد تا برای رسیدن به هند از آن استفاده شود. در واقع این جاده چیزی است شبیه به همان جاده ابریشم خودمان. هیپی مسیری است که گردشگران و تاجران اروپایی از طریق آن به کشور هندوستان می‌رسیدند.

این جاده از کشورمان ایران هم عبور می‌کرده و به همین دلیل راه رسیدن به هند را برای ایرانی‌ها هم میسر کرده بود. اما امروزه این جاده دیگر قابل تردد نیست و اثری از رونق دوران قدیم در آن دیده نمی‌شود.

 


 مزیت سفر زمینی به هند

یکی از دلایلی که سفر زمینی به این کشور را پرطرفدار کرده است پایین‌تر بودن هزینه‌های آن است. یعنی اگر بخواهید سفر ارزان به هند را تجربه کنید می‌توانید از طریق زمینی برای رسیدن به آن اقدام کنید. البته درست است که با این روش مجبورید سختی‌هایی را پشت سر بگذارید، ولی خب برای رسیدن به هر هدفی باید از سختی‌های خاص خودش عبور کنید.

مزیت دیگر سفر زمینی به هند، توفیق اجباری است که نصیبتان می‌شود. شما برای این که به هندوستان برسید باید از افغانستان و پاکستان عبور کنید. حالا که این مسیر پیش‌روی شما قرار گرفته، چرا از جاذبه‌های دیدنی این کشور بازدید نکنید؟ این بهترین فرصت است تا به جاذبه‌های معروف شهرهای کابل و هرات در افغانستان سری بزنید و در پاکستان هم از لاهور دیدن کنید.

شرایط سفر زمینی به هند

همان‌طور که گفتیم باید از طریق جاده‌ی هیپی به صورت زمینی به کشور هند سفر کنید. به کمک این جاده مسافران کشورهای اروپایی، افغانستان، پاکستان، ایران و ترکیه به هند می‌رسیدند. به‌خاطر شروع جنگ‌های افغانستان، رفت‌وآمد در این جاده به مرور کم و کم‌تر شد. اما با این حال باز هم برای سفر زمینی به هند از این جاده استفاده می‌شود و مردم برای رونق دوباره‌ی آن تلاش می‌کنند.

اما ما ایرانی‌ها به‌جای عبور از افغانستان، سپس پاکستان و رسیدن به مرزهای هند می‌توانیم راه‌حل دیگری را جایگزین کنیم. معمولاً هموطنان ما از طریق سیستان‌وبلوچستان برای سفر زمینی به هند اقدام می‌کنند. یعنی از مرز سیستان‌وبلوچستان وارد کشور پاکستان می‌شوند و از نزدیک‌ترین مرز این کشور با هند وارد خاک کشور هند می‌شوند.

اگر گمان می‌کنید این مسیر برای شما راهی سخت و طاقت‌فرسا محسوب می‌شود و تحمل عبور از آن را ندارید می‌توانید از تور هند استفاده کنید. آژانس مسافرتی سالیان سفر تورهای هند را با بهترین قیمت‌ها برای مسافرانش مهیا کرده است. با کمک این تورها سه شهر دیدنی دهلی، آگرا و جیپور را خواهید دید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.